4
1
7
ОБКЛАДИНКА №03-2017
ЗМІСТ НОМЕРУ
Реформування з урахуванням вимог сьогодення — стор. 2
Стратегія реформування системи Державної служби з надзвичайних ситуацій — стор. 4
Про надання роз’яснень — стор. 7
Цивільний захист в умовах децентралізації — стор. 8
Голова Великогаївської ОТГ Олег Кохман: «Субвенції на цивільний захист громади аж ніяк не завадили б» — стор. 11
Віктор Кавецький: «Чинні ліцензійні умови не передбачають…» — стор. 12
Другий «дерегуляційний день»: скасовано значну кількість документів — стор. 13
Юрій Сухомлин: «Пожежа не відібрала жодне людське життя, не завдала жодної травми» — стор. 14
Верховна Рада України прийняла Постанову щодо відзначення 70-річчя Львівського державного університету безпеки життєдіяльності — стор. 15
Відбувся державний розподіл майбутніх рятувальників — стор. 15
Розвиваючи місцеву пожежну охорону — стор. 17
Василь Бєгун: «Основне призначення РОП – підтримувати ризики небезпечного об’єкту на прийнятному рівні» — стор. 19
Запитували – відповідаємо — стор. 22
Вибираємо з розумом вогнегасник для автомобіля — стор. 24
Не створюймо собі клопотів — стор. 26
Газообразным азотом – по «красному петуху» — стор. 27
Причини та наслідки надзвичайних ситуацій державного та регіонального рівня, що виникли в Україні у 2016 році — стор. 28
Інформаційний бюлетень № 49 про зміни і доповнення до Державного реєстру нормативно-правових актів з питань пожежної безпеки — стор. 30
Гострі кути реформування — стор. 32
Знання, що рятують життя — стор. 33
Столітній «двигун» пожежництва на «Мотор Січі» — стор. 34
Наш календар. Квітень — стор. 35
Досліди вогнегасіння — стор. 36
Митець у режимі готовності «101» — стор. 38
Недосконалий підручник за державний кошт — стор. 40

Реформування з урахуванням
вимог сьогодення

На підсумковій колегії ДСНС України за результатами роботи у 2016 році голова Служби Микола Чечоткін доповів про дії рятувальників у справі реагування на надзвичайні ситуації та започаткування реформування наглядових функцій.  Значну увагу було сконцентровано на питаннях відпрацювання пілотних проектів зі створення в територіальних громадах структур цивільного захисту, зокрема, розширення мережі місцевої пожежної охорони та  добровільних пожежних команд, в основу функціонування яких  покладено волонтерський підхід.

Стор. 2-3

Стратегія реформування системи Державної служби з надзвичайних ситуацій

Мета документу – реформувати Службу таким чином, аби підвищити її здатність забезпечувати виконання завдань у взаємодії з іншими складовими сектору безпеки й оборони із протидії загрозам національній безпеці в сфері цивільного захисту. Розв’язати проблему насамперед передбачають шляхом переходу від системи державного нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки до системи запобігання виникненню НС та профілактики пожеж; удосконаленням законодавства стосовно виконання основних завдань (функцій) у сфері пожежної та техногенної безпеки органами місцевого самоврядування.

Стор. 4-6

Цивільний захист в умовах децентралізації

В Україні процес децентралізації здійснюють шляхом передачі основних повноважень і бюджетів місцевих органів державної виконавчої влади органам місцевого самоврядування. За два перехідних роки метою є створення трирівневого територіального устрою: 27 регіонів, 120 – 150 районів, 1500 – 1800 громад. Автори статті докладно торкаються проблеми організації системи цивільного захисту в умовах децентралізаційних процесів.

Стор. 8-10

Віктор Кавецький: «Чинні ліцензійні умови не передбачають…»

Ліцензійні умови – це форма адміністративного регулювання господарської діяльності на засадах правових норм. Отож чинники, що регулюють цей процес (зокрема, технічне обслуговування первинних засобів пожежогасіння) повинні бути чітко окреслені. Наразі новий документ викликає низку запитань у експертів. Вони звертають увагу на відсутність у ньому вимоги щодо необхідного професійного рівня керівника та виконавців робіт з технічного обслуговування вогнегасників. Останні мусять мати лише вищу освіту, а професійні навички – не обов’язкові. Директор ТОВ «Незалежна лабораторія пожежної безпеки» Віктор Кавецький детально аналізує саме цей аспект і пропонує зміни до окремих положень  цього документу.

Стор. 12-13

Василь Бєгун: «Основне призначення РОП – підтримувати ризики небезпечного об’єкту на прийнятному рівні»

Обсяги матеріальних збитків (не кажучи про людські втрати) від пожеж в Україні невпинно зростають. Запобіжні заходи, що базуються на нормах і правилах колишніх радянських часів, не дають бажаного результату. Контроль за станом вітчизняних підприємств, установ і організацій неефективний, оскільки запроваджено мораторій на перевірки, а ДСНС позбавлено низки контролюючих функцій. Усе це вимагає термінового впровадження ризик-орієнтованого підходу, що дуже добре зарекомендував себе у розвинутих країнах. Завідувач відділу Інституту проблем математичних машин і систем НАН України Василь Бєгун розповідає про проблеми, що гальмують цю справу.

Стор. 19-21

Дані про нормативно-правові акти, що включені до Державного реєстру НАПБ

і доповнення до Державного реєстру нормативно-правових актів з питань пожежної безпеки. Бюлетень складено відповідно до рішення Державної служби України з надзвичайних ситуацій.

Стор. 30-31

f-1

ПРО ЖУРНАЛ

Журнал «Пожежна та техногенна безпека» можна передплатити в будь-якому поштовому відділенні України Передплатний індекс 86088.

Наша адреса

04074, Україна, м. Київ-74
вул. Бережанська, 5

КОНТАКТУВАТИ З НАМИ

e-mail: ptb.ua.mag@gmail.com
tel: (044) 430 91 24
tel: (044) 221 75 50
tel: (094) 821 75 50

Top